Loe Rigveda't. Rig Veda on üks varaseimaid ning esimesi tekste üldse Indo Euroopa keeles. Pärinedes arvatavasti 1700-1100 eKr.

Füüsilisest ja mentaalsest arenemisest räägib teos "Patanjali Jooga Suutrad". Jooga sünd leidis aset tänu Ma Shakti ja Isand Shiva õnnistuse. Samuti räägib sellest eepos "Yoga Vashistha" või tõmba omale see siit. Nendes eepostes on ka teadmised vaimsest energiast Kundalinist, mis asetseb inimolendite kehas ning mis ärganuna võimaldab isikul kokku puutuda reaalsusega.

Hatha Yoga Pradipika, by Svatmarama. 15saj. Pradipika arvatakse olevat vanim tekst Hatha jooga kohta. See kirjeldab asendeid ehk asana'sid, puhastavaid tehnikaid , käteasendeid ehk mudrasid, kehalukke ehk banhasid, hingamisharjutusi ehk pramayamat. Tekst selgitab ka Hatha jooga eesmärki äratada kundalini peenenergia kehas, edasi jõudmiseks Raja joogasse (kuninglik ühendus ehk psüühika õpetus ja meisterlikkus) ja sügava meditatiivse seisundi kogemist, samadhit.


Ayurveeda põhineb eeposel "Charak Samhita" kus kõneletakse füüsilisest ravitsemisest ja vaimsest ravitsemisest. Isand Dhanwantri (Ravitsemise Jumal) sündis mere vahu kloppimisel koos selle tarkusega. Tark Charaka koostas hiljem sellest teose.

Karmast ja sünnist pajatab eepost "Yama Samhita" ja Nachiketa Dhyanamanjari."

Tantsu ja muusikat käsitlevad eeposed "Natyasastra", "Samaveeda". Isand Shiva kui Jooga isand ja Tantsukuningas (Nataradža kujul) ning tants pärinev temalt.

Loe Bhagavadgitat

Loe: Eesti Njingma Budismi Entsüklopeediat

 

Väljavõte ja tõlge Hatha Yoga Pradipikast

Asana  by http://www.swamij.com/hatha-yoga-pradipika.htm

Esimene abivahend Hatha joogas on asana. Selleks, et saavutada kindel asend, tervis ja kergus kehas. Et energia saaks liikuda. Hatha jooga eesmärkideks on Kundalini äratamine, Raja joogasse liikumiseks, sügava meditatiivse vastuvõtlikkuse kogemine ehk Samadhi.

Shiva õpetas 84 asanat. Esimesed neli on peamised.

Siddha, Padma, Sinha and Bhadra.

Isegi kui Siddha on eriliselt kerge peab seda pidevalt praktiseerima.

Siddhasana

Pressi tugevalt vasak kand vastu lahkliha ja parem kand peenise (linga) kohale. Kael toetub rinnale, istu rahunenult, tõmmates tagasi oma meeled (pratyahar) ning pilk suunatud kulmude vahele. Siddhasana on lunastuse, õndsuse ukse avaja.

Teine versioon on panna vasak kand peenise kohale ja parem selle kõrvale. Mõned kutsuvad seda Vajrasana, Mukta asana või Gupta asana.

See asana on kõikide asanate ülemus. Kõikidest 84 asanast Siddhasanat tuleb alati praktiseerida kuna see puhastab ebapuhtust 72 000 nadis ehk energiakanalis. (12 aastaga saavutatakse kontemplatsiooniga edu.)

Teised asendid ei oma tähtsust kui on saavutatud edu Siddhasanas ja Prana Vayu muutub rahulikuks ja eemaldunudks Kevala Kumbhaka’st.

Edu või täiuslikkus ühes Siddhasanas, saavutatakse Unmani koheselt, ja kolm lukku Bandha’t saavutatakse iseenesest.

  • Ei ole muud sellist asendit kui Siddhasana ja muud Kumbhaka’t kui Kevala ja ei ole muud mudrat sellist kui Khechari ja ei ole teist laya’t kui Nada (Anahata Nada) mitteloodud heli.

 

Padmasana

Aseta parem jalg vasaku reie peale ja vasak jalalaba parema reie peale ja võta kätega varvastest kinni käed selja tagant kumbi teiselt poolt. Lükka lõug rinna vastu ja vii pilk ninaotsale. Seda asendit kutsutakse Yamase (mide mitte teha!) haiguste hävitajaks.

Aseta jalatallad reitele, jalatallad ülepoole, aseta käed reitele peopesad ülespoole. Hoia pilk ninatipul, vajuta keel ülemiste hammaste juurtele. Lõug toetub rinnale ning tõsta õhk ülesse aeglaselt, ehk tõsta apana vayu pehmelt ülespoole. See on padmasana, kõikide haiguste hävitaja. See on keeruline asend kuid intelligentne suudab selle saavutada.

  • Hoides mõlemaid käsi koos süles, sooritades Padmasanat kindlalt ja tugevasti, hoides lõug fikseerituna rinnal ja kujutledes Teda oma meeles, samal ajal tõmmates apana-vayu ülesse (teostedes Mula Bandha ehk juurelukku) ja lükates sisse hingatud õhku alla, ühinevad prana ja apana nabakeskuses. Nii saavutatakse kõrgem intelligentsus äratades Shakti (kundalini).
  • Kui Apana Vayu kergelt üles tõmmata, ning siis täita kopsud õhuga väljastpoolt, lükatakse prana jõuga alla, ühineb nabapunktis, need mõlemad sisenevad siis Kundalinisse ja jõuavad Brahama randrasse (Suur Tühik, Ring). Nad teevad meele rahulikuks. Siis saab meel vaadelda (kontemplatsioon) atmani loomust ja nautida kõrgeimat õndsust.

Joogi kes istub Padmasanaga, kontrollib hingamist, tal ei ole kahtlust ning on vaba sidemetest.

Simhasana

Suru mõlemad kannad lahklihale, nii et parem kand puudutab paremat lahkliha äärt ja vasak vasakut äärt. Aseta käed reitele, sirutatud sõrmedega, hoides suu avatud, meel kokku koondatud, kogutud, pilk ninatipul. See on Sinhasana peetud pühaks parimate joogide poolt. See suurepärane asana toimib kolme kehaluku täiuslikuks sooritamiseks. Mulabandha ehk juurelukk, Kantha või Jalandhar Bandha ja Uddiyana Bandha.

Bhadrasana

Aseta mõlemad kannad lahkliha servale, jalatallad koos mõlema käega. See asana on kõikide haiguste hävitaja. Joogid kutsuvad seda ka Goraksa asana’ks ning vabanevad väsimusest selle sooritamise abil.

Nadide puhastamine

Nadisid puhastatakse mudrade sooritamise läbi. Õhule viitavad praktikad. Kumbhakas.

Tantra ja Kundalini

Nagu maa toetab kõike mis sellele toetuvad nii ka kõik tantrad ehk jooga praktikad toetuvad Kundalinile. Selgroole. Kui Kundalini ärkab, virgub, guru soosingu abil, siis kõikidest lootustest ja sõlmedest torgatakse läbi. (kuus chakrat või keskust läbitakse.)

Susumna (Sunya Padavi) saab peateeks prana voolule ja meel saab vabaks kõikidest ühendustest. Objektidest ja naudingutest. Ja surm on ületatud.

Susumna, Sunya, Padavi, Brahma Randhra, Maha Patha, Smasana, Sambhavi, Madhya Marga on kõik ühe asja erinevad nimetused.

Et äratade see jumalanna kes magab Brahma Dwara (suure ukse) sissepääsul, peab harjutama hästi mudrasid.

 

Mudrad

Maha Mudra, Maha Bandha, Maha Vedha, Khechari, Uddiyana Bandha, Mula Bandha, Jalandhara Bandha.

Viparita Karani, Vijroli, and Sakti Chalana need on need kümme mudrat mis hävitavad vanaduse ja surma.

Neid selgitas Adi natha, Shiva ning annavad kaheksat sorti jumalikku küllust. Siddhad armastavad neid ja on raske saavutada isegi Maruta’del. Kaheksa jumalikku küllust on Aiswariki: anima (minnes väikseimaks nagu aatom). Mahima (minnes suureks nagu akas, tõmmates sisse prakriti aatomeid. Garima kerged asjad nagu puuvill muutuvad raskeks nagu mäed. Prapti muutudes kergesti ühenduvaks, nagu puudutades käega kuud, seistes ise maa peal. Prakamya, muunduma muutuvaks, ehk mitte vastupidavaks.

Samadhi

Nii nagu sool lahustub vees, Saavad Atman ja meel üheks ja seda nimetatakse Samadhiks. Kui Prana muutub jõuetuks ja meel lahustunuks siis nad saavad üheks, Samadhis.

 

  • Aeg päeva ja öö kujul, on tehtud päikese ja kuu poolt. Susumna õgib selle aja (surma) ära, see on suur saladus. (17.)
  • Selles kehas on 72000 nadide ava; nendest Susumna millel on Sambhavi Sakti, on ainus oluline, teised on kasutud.
  • Vayu (õhud) tuleb Susumnasse sisenemiseks ilma piiranguta selle poolt kes praktiseerib hingamiskontrolli ja on äratanud Kundali mao (gastrilise) tulega.
  • Prana levib läbi Susumna, toob manonmani tingimused; teised praktikad on Joogile asjatud. (20.)
  • Kes kontrollib hingamist, see kontrollib ka oma meele tegevust ja vastupidi, kes kontrollib oma meelt see kontrollib ka oma hingamist. (21.)
  • On kaks põhjust mis põhjustavad meele liikumist; ihad ja hingamine, nendest ühe hävitamine hävitab mõlemad. (22.)
  • Hingamine väheneb kui meel lahustub, ja meel lahustub kui Prana on talitsetud. (23.)
  • Mõlemad nii meel kui hingamine on ühendatud, nagu piim ja vesi; mõlemad on võrdsed oma tegevuses. Meel alustab tööd siis kui on hingamine ja Prana alustab liikumist seal kus on meel. (24.)
  • Neist ühe peatamisega peatub ka teine ja ühe tegevust tingib teine. Kui nad on kohal siis Idriyas (meeled) jäävad hõivatuks oma õiges funktsioonis ja kui nad on latentsed (peidetud, varjatud) siis on moksa ehk vabanemine taassündidest. (25.)
  • Oma loomuse poolest, Merkuur ja meel on püsimatud: ei ole midagi maailmas mida ei saaks saavutada kui need on muudetud püsivaks. 26.)
  • „Oo, Parvati!“ Merkuur ja hingamine, kui need on rahustatud ja püsivad, siis haigused on hävitatud ja surm ise ärkab ellu. (oma vahenditega). Nende kontrollimisega omandatakse õhu liigutamine.  (27.)
  • Hingamine on rahustatud kui meel rahuneb ja on püsiv; seepärast bindu alalhoidmine. (punktis püsimine). Selle tasandi hoidmine loob kehas sattva. (puhtus, valgustloov.) (28.)
  • Meel on tunnete, mõtete meister, juhtija ja hingamine on meele meister ja juhtija. Hingamine oma pöördel allub laya’le (lahustumisele, vibratsioon), ja laya sõltub nada’st. (müstiline heli) (29.)
  • See mida nimetatakse Moksaks (vabanemine) on väga laya (heli) või sa ei kutsu seda moksaks, aga kui meel lahustub, kohetakse teatud ekstaasi. (30.)
  • Hingamise peatamisega ja tajumismeelte hävitamisega, kui meel on tühi kogu tegevusest ja püsib muutumatuna, siis saavutab joogi Laya seisundi. (31.)
  • Kui mõtted ja tegevused on hävitatud, siis tekib Laya seisund, et kirjeldada mis on kõnevõimest kaugemal, saab teada vaid ise kogedes. (32.)
  • Sageli nad räägivad Laya’st; kuid mida sellega mõeldakse? Laya on lihtsalt oma meelte objektide unustamine kui ihad (Vasana) ja soovid ei tõuse enam uuesti.